E-postkonton granskas för att säkerställa en god leverans och förhindra att e-post hamnar i skräppost eller inte levereras alls. Här är några vanliga orsaker till att ditt konto kan granskas:
1. Sändningsgodkännande
- Nya användare har en gräns på 1.000 e-postmeddelanden. Efter att ha skickat mellan 800–1.000 e-postmeddelanden kan en granskning börja.
- Olika tillåtelsegränser: 1.000, 5.000, 10.000, 25.000 e-postmeddelanden, och obegränsat med e-postutskick.
- Om du försöker skicka fler än 1.000 e-postmeddelanden utan granskning får du ett felmeddelande.
- Systemet sköter granskningen automatiskt och det brukar inte ta längre än ett par timmar.
2. Dåligt rykte
- Om din "poängnivå" är låg (på grund av en hög studsfrekvens eller spamfrekvens) placeras ditt konto på paus automatiskt och E-postmarknadsföringen begränsas. Läs mer om detta här.
3. Problem med länkar
- Länkar som leder till innehåll som inte överensstämmer med plattformens villkor kan leda till granskning av ditt konto.
4. Faktureringsproblem
- Återbetalningar eller tvister om betalningar kan utlösa en granskning av ditt konto.
Vad händer efter granskning?
- Automatisk granskning: De flesta granskningar är automatiska, och du får ett meddelande via e-post när du kan använda e-postfunktionen igen.
- Återaktivering: Du kan börja skicka e-post igen när varningsmeddelandet tas bort från sektionen E-postmarknadsföring.
- Om mer information behövs kommer supporten att kontakta dig.