E-postkonton granskas för att säkerställa en god leverans och förhindra att e-post hamnar i skräppost eller inte levereras alls. Här är några vanliga orsaker till att ditt konto kan granskas:


1. Sändningsgodkännande

  • Nya användare har en gräns på 1.000 e-postmeddelanden. Efter att ha skickat mellan 800–1.000 e-postmeddelanden kan en granskning börja.
  • Olika tillåtelsegränser: 1.000, 5.000, 10.000, 25.000 e-postmeddelanden, och obegränsat med e-postutskick.
  • Om du försöker skicka fler än 1.000 e-postmeddelanden utan granskning får du ett felmeddelande.
  • Systemet sköter granskningen automatiskt och det brukar inte ta längre än ett par timmar.

2. Dåligt rykte

  • Om din "poängnivå" är låg (på grund av en hög studsfrekvens eller spamfrekvens) placeras ditt konto på paus automatiskt och E-postmarknadsföringen begränsas. Läs mer om detta här.

3. Problem med länkar

  • Länkar som leder till innehåll som inte överensstämmer med plattformens villkor kan leda till granskning av ditt konto.

4. Faktureringsproblem

  • Återbetalningar eller tvister om betalningar kan utlösa en granskning av ditt konto.

Vad händer efter granskning?

  • Automatisk granskning: De flesta granskningar är automatiska, och du får ett meddelande via e-post när du kan använda e-postfunktionen igen.
  • Återaktivering: Du kan börja skicka e-post igen när varningsmeddelandet tas bort från sektionen E-postmarknadsföring.
  • Om mer information behövs kommer supporten att kontakta dig.